Форум

avherald.com

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 1415 16 17

Автор Сообщение


Stanislav

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 12.09.2014 в 20:57
Сообщений: 6969
Блог: Блог пользователя
Регистрация: 12.11.2011

  (0)  
Добавлено: 18.04.2013 17:27
Accident: Ryanair B738 at Seville on Oct 27th 2010, passenger blown over

маразм и только http://avherald.com/h?article=438945f6/0000&opt=0&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter


Нижегородский Владимир

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 07.06.2017 в 13:46
Сообщений: 10917
Регистрация: 02.11.2011
  (0)  
Добавлено: 19.04.2013 20:03
Умничка.. Давай есчо раз! )


Котэ Воин

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 23.11.2017 в 11:01
Сообщений: 21382
Регистрация: 14.02.2013
  (0)  
Добавлено: 19.04.2013 20:04
В чем маразм, Стасик?


Stanislav

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 12.09.2014 в 20:57
Сообщений: 6969
Блог: Блог пользователя
Регистрация: 12.11.2011

  (0)  
Добавлено: 19.04.2013 20:04
ncident: Ryanair B738 at Alicante on Mar 27th 2013, tail scrape on takeoffBy Simon Hradecky, created Friday, Apr 19th 2013 12:41Z, last updated Friday, Apr 19th 2013 12:41Z


A Ryanair Boeing 737-800, registration EI-DLE performing flight FR-9054 from Alicante,SP (Spain) to Karlsruhe (Germany) with 175 passengers and 6 crew, was departing Alicante's runway 28 when during rotation cabin crew heard unusual noise from the aft cabin and informed the flight deck during the climb. The captain suspecting a tail strike stopped the climb at FL220 and decided to return to Alicante, descending through FL130 the cabin was depressurized by the crew resulting in the cabin altitude horn activating. The crew used oxygen masks until down at safe altitude. The aircraft landed safely on Alicante's runway 28 about 30 minutes after departure.

Spain's CIAIAC reported in their preliminary information that a post flight inspection revealed evidence of the tail skid assembly contacting the runway surface, however, the tail skid assembly was still within limits not requiring any repairs.

The incident aircraft resumed service on Mar 29th.

Metars:
LEAL 271500Z 17010KT 120V210 9999 FEW040 24/10 Q1002 NOSIG
LEAL 271430Z 18011KT 140V220 9999 FEW040 24/09 Q1002 NOSIG
LEAL 271400Z 17013KT 140V220 9999 FEW040 24/10 Q1003 NOSIG
LEAL 271330Z 21011KT 170V250 9999 FEW040 24/09 Q1003 NOSIG
LEAL 271300Z 23013G23KT 160V260 9999 FEW040 24/07 Q1003 NOSIG
LEAL 271230Z 24012KT 200V290 9999 FEW040 23/06 Q1004 NOSIG
LEAL 271200Z 23014KT 200V280 9999 FEW040 23/06 Q1004 NOSIG
LEAL 271130Z 23011KT 200V280 9999 FEW040 23/07 Q1004 NOSIG
LEAL 271100Z 22012KT 170V270 9999 FEW030 SCT060 23/07 Q1004 NOSIG
LEAL 271030Z 21010KT 160V250 9999 FEW030 22/08 Q1005 NOSIG
LEAL 271000Z 23009KT 190V260 9999 FEW030 21/07 Q1005 NOSIG
LEAL 270930Z 21009KT 170V240 9999 FEW030 20/08 Q1005 NOSIG


Stanislav

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 12.09.2014 в 20:57
Сообщений: 6969
Блог: Блог пользователя
Регистрация: 12.11.2011

  (0)  
Добавлено: 19.04.2013 20:07
Incident: Sun Country B737 at Lansing on Apr 18th 2013, wing tip strike on landingBy Simon Hradecky, created Friday, Apr 19th 2013 15:59Z, last updated Friday, Apr 19th 2013 15:59Z


A Sun Country Boeing 737-700, registration N710SY performing flight SY-266 from Washington National,DC to Lansing,MI (USA), was on approach to Lansing when the aircraft struck its wing onto the runway prompting the crew to go around and divert to Detroit,MI (USA), the crew requested emergency services on standby during the approach to Detroit and landed without further incident.

The FAA reported providing the time of landing at Detroit as occurrence time stamp, that the aircraft suffered a wing tip strike on landing and received damage, that needs to be assessed. There were no injuries.

Metars:
KLAN 181853Z 22012G22KT 10SM -RA FEW020 BKN044 OVC110 20/16 A2957 RMK AO2 PK WND 21028/1837 RAB01 SLP013 P0000 T02000161
KLAN 181753Z 22024G29KT 10SM SCT032 22/16 A2955 RMK AO2 PK WND 21029/1752 RAE18 SLP006 P0001 60003 T02170156 10222 20078 55007
KLAN 181653Z 19019G27KT 10SM -RA SCT033 OVC043 22/17 A2954 RMK AO2 PK WND 20031/1622 RAB50 SLP004 P0002 T02170167
KLAN 181613Z 19020G28KT 10SM SCT029 BKN033 22/16 A2956 RMK AO2 PK WND 17030/1600 P0001
KLAN 181553Z 18019G25KT 10SM BKN029 BKN035 22/16 A2957 RMK AO2 PRESFR SLP012 T02170161
KLAN 181509Z 16009KT 7SM SCT027 SCT070 BKN110 17/14 A2961 RMK AO2
KLAN 181549Z 18017G23KT 10SM FEW024 BKN029 BKN035 21/17 A2957 RMK AO2 PRESFR
KLAN 181453Z 15007KT 6SM BR BKN024 BKN070 BKN110 14/12 A2962 RMK AO2 SLP033 T01390122 58029
KLAN 181356Z 04004KT 3SM BR FEW004 BKN013 OVC017 10/09 A2966 RMK AO2
KLAN 181403Z 07003KT 4SM BR BKN016 OVC022 10/09 A2966 RMK AO2

Metars:
KDTW 181853Z 19025G44KT 7SM FEW030 BKN055 OVC100 26/16 A2962 RMK AO2 PK WND 18048/1820 SLP028 CB DSNT W-N T02610161
KDTW 181753Z 18031G45KT 10SM BKN050 OVC080 26/16 A2963 RMK AO2 PK WND 16045/1749 SLP031 60005 T02610161 10261 20111 58024
KDTW 181653Z 18026G37KT 10SM SCT040 BKN070 OVC230 26/17 A2966 RMK AO2 PK WND 16037/1652 SLP041 P0002 T02610167
KDTW 181553Z 18021G32KT 10SM SCT040 BKN130 OVC230 25/17 A2968 RMK AO2 PK WND 18032/1550 SLP051 T02500172
KDTW 181453Z 18021G30KT 10SM SCT070 SCT130 BKN220 22/16 A2970 RMK AO2 PK WND 16030/1447 SLP056 P0002 60002 T02220161 58027
KDTW 181353Z 16015G20KT 10SM SCT075 BKN120 BKN220 19/14 A2974 RMK AO2 SLP069 T01890144

http://flightaware.com/live/flight/SCX266/history/20130418/1515Z/KDCA/KLAN


в обеих случаях, потенциальные пилоты готовы для переезда в роииссю


Котэ Воин

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 23.11.2017 в 11:01
Сообщений: 21382
Регистрация: 14.02.2013
  (0)  
Добавлено: 19.04.2013 20:09
Странные они, на 738 tail skid стоит


Stanislav

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 12.09.2014 в 20:57
Сообщений: 6969
Блог: Блог пользователя
Регистрация: 12.11.2011

  (0)  
Добавлено: 19.04.2013 20:10
Incident: SAS CRJ9 near Newcastle on Apr 18th 2013, loss comm intercepted by fighter aircraftBy Simon Hradecky, created Friday, Apr 19th 2013 14:18Z, last updated Friday, Apr 19th 2013 14:19Z


A SAS Scandinavian Airlines Canadair CRJ-900, registration OY-KFH performing flight SK-2533 from Copenhagen (Denmark) to Birmingham,EN (UK) with 72 people on board, was enroute over the North Sea about to report on Scottish Center, when radio communication was lost. After the aircraft made an unforeseen turn near Newcastle, two Typhoon fighters were launched to intercept the Canadair. After the fighters reached the CRJ, radio communication was restored and the CRJ-900 diverted to Glasgow Prestwick,SC (UK) for a safe landing at Prestwick escorted by the fighter aircraft. The aircraft was instructed to stop on runway 21 until declared safe.

A listener on frequency reported hearing the SAS crew complaining "we missed a frequency and someone pushed the big red button, what do we do now?"
sоrter(саша)

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 20.01.2016 в 23:41
Сообщений: 7925
Регистрация: 12.01.2012
  (0)  
Добавлено: 19.04.2013 20:13
Автор: Stanislav
Incident: SAS CRJ9 near Newcastle on Apr 18th 2013, loss comm intercepted by fighter aircraftBy Simon Hradecky, created Friday, Apr 19th 2013 14:18Z, last updated Friday, Apr 19th 2013 14:19Z


A SAS Scandinavian Airlines Canadair CRJ-900, registration OY-KFH performing flight SK-2533 from Copenhagen (Denmark) to Birmingham,EN (UK) with 72 people on board, was enroute over the North Sea about to report on Scottish Center, when radio communication was lost. After the aircraft made an unforeseen turn near Newcastle, two Typhoon fighters were launched to intercept the Canadair. After the fighters reached the CRJ, radio communication was restored and the CRJ-900 diverted to Glasgow Prestwick,SC (UK) for a safe landing at Prestwick escorted by the fighter aircraft. The aircraft was instructed to stop on runway 21 until declared safe.

A listener on frequency reported hearing the SAS crew complaining "we missed a frequency and someone pushed the big red button, what do we do now?"

После одиннадцатого сентября стандартная процедура.


Котэ Воин

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 23.11.2017 в 11:01
Сообщений: 21382
Регистрация: 14.02.2013
  (0)  
Добавлено: 19.04.2013 20:31
Автор: sоrter(саша)
Автор: Stanislav
Incident: SAS CRJ9 near Newcastle on Apr 18th 2013, loss comm intercepted by fighter aircraftBy Simon Hradecky, created Friday, Apr 19th 2013 14:18Z, last updated Friday, Apr 19th 2013 14:19Z


A SAS Scandinavian Airlines Canadair CRJ-900, registration OY-KFH performing flight SK-2533 from Copenhagen (Denmark) to Birmingham,EN (UK) with 72 people on board, was enroute over the North Sea about to report on Scottish Center, when radio communication was lost. After the aircraft made an unforeseen turn near Newcastle, two Typhoon fighters were launched to intercept the Canadair. After the fighters reached the CRJ, radio communication was restored and the CRJ-900 diverted to Glasgow Prestwick,SC (UK) for a safe landing at Prestwick escorted by the fighter aircraft. The aircraft was instructed to stop on runway 21 until declared safe.

A listener on frequency reported hearing the SAS crew complaining "we missed a frequency and someone pushed the big red button, what do we do now?"

После одиннадцатого сентября стандартная процедура.

Заснули наверное
Маастрихтский центр помню письма катал в таких случаях, было после 9/11, кратковременная потеря связи, приходилось расследовать и шаркать ножкой


Stanislav

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 12.09.2014 в 20:57
Сообщений: 6969
Блог: Блог пользователя
Регистрация: 12.11.2011

  (0)  
Добавлено: 19.04.2013 20:32
опять же профи для работы в роиссе уже ждут 56ю
sоrter(саша)

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 20.01.2016 в 23:41
Сообщений: 7925
Регистрация: 12.01.2012
  (0)  
Добавлено: 19.04.2013 20:34
Автор: Котэ Воин
Автор: sоrter(саша)
Автор: Stanislav
Incident: SAS CRJ9 near Newcastle on Apr 18th 2013, loss comm intercepted by fighter aircraftBy Simon Hradecky, created Friday, Apr 19th 2013 14:18Z, last updated Friday, Apr 19th 2013 14:19Z


A SAS Scandinavian Airlines Canadair CRJ-900, registration OY-KFH performing flight SK-2533 from Copenhagen (Denmark) to Birmingham,EN (UK) with 72 people on board, was enroute over the North Sea about to report on Scottish Center, when radio communication was lost. After the aircraft made an unforeseen turn near Newcastle, two Typhoon fighters were launched to intercept the Canadair. After the fighters reached the CRJ, radio communication was restored and the CRJ-900 diverted to Glasgow Prestwick,SC (UK) for a safe landing at Prestwick escorted by the fighter aircraft. The aircraft was instructed to stop on runway 21 until declared safe.

A listener on frequency reported hearing the SAS crew complaining "we missed a frequency and someone pushed the big red button, what do we do now?"

После одиннадцатого сентября стандартная процедура.

Заснули наверное
Маастрихтский центр помню письма катал в таких случаях, было после 9/11, кратковременная потеря связи, приходилось расследовать и шаркать ножкой

А шо делать
sоrter(саша)

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 20.01.2016 в 23:41
Сообщений: 7925
Регистрация: 12.01.2012
  (0)  
Добавлено: 19.04.2013 20:36
Сейчас это редкость, а раньше сон "воздух-земля" вполне нормальное явление было


Котэ Воин

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 23.11.2017 в 11:01
Сообщений: 21382
Регистрация: 14.02.2013
  (0)  
Добавлено: 19.04.2013 20:41
В Схипхол всегда жестко было, как и во Франкфурте, а в Маастрихте там вроде вояки на АТС сидят?
sоrter(саша)

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 20.01.2016 в 23:41
Сообщений: 7925
Регистрация: 12.01.2012
  (0)  
Добавлено: 19.04.2013 20:42
Автор: Котэ Воин
В Схипхол всегда жестко было, как и во Франкфурте, а в Маастрихте там вроде вояки на АТС сидят?

Не, граждане. Это центр Евроконтроля.
sоrter(саша)

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 20.01.2016 в 23:41
Сообщений: 7925
Регистрация: 12.01.2012
  (0)  
Добавлено: 19.04.2013 20:43
В смысле центр АСС.

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 1415 16 17

Пользователи

Сейчас на форуме 39 посетителей: зарегистрированных 3, гостей 36

max9283 max9283   Хатуль Мадан  
Air     

Недавно были

Кошка Шредингера -----------------12 минут назад 39264 ртс 15 минут назад
Бишкекец Игорь 19 минут назад федоров юрий борисович38 минут назад
43 минуты назад изо бредатель 1 час назад
Шило (Про100й) 3 часа назад Szymczak Bellojanis 6 часов назад
Сообщить об ошибке
Поддержка сайта - Яркие решения