Форум

avherald.com

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 89 10 11 12 13 14 15 16 17

Автор Сообщение


Stanislav

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 12.09.2014 в 20:57
Сообщений: 6969
Блог: Блог пользователя
Регистрация: 12.11.2011

  (0)  
Добавлено: 02.12.2012 18:26
Incident: Yakutia B738 at Rostov on Dec 1st 2012, runway excursion on landing
By Simon Hradecky, created Sunday, Dec 2nd 2012 09:08Z, last updated Sunday, Dec 2nd 2012 09:08Z

A Yakutia Boeing 737-800, registration VQ-BMP performing flight R3-9972 from Rimini (Italy) to Rostov (Russia), landed on Rostov's runway 22 at about 13:23L (09:23Z) but overran the end of the runway and came to a stop to the right of the runway end safety area about 50 meters off paved surface. No injuries occurred, the aircraft sustained no damage.

The passengers disembarked onto soft ground via mobile stairs, walked to the taxiway and were bussed to the terminal.

Metars:
URRR 011100Z 21003MPS 9999 -SHRA BKN013 SCT026CB OVC100 10/08 Q1016 NOSIG RMK SC051
URRR 011030Z 18002MPS 130V240 9999 -SHRA SCT013 BKN026CB OVC100 11/07 Q1016 NOSIG RMK SC051
URRR 011000Z VRB01MPS 9999 -SHRA SCT026CB OVC100 11/07 Q1016 NOSIG RMK SC051
URRR 010930Z 18002MPS 140V230 9999 -SHRA SCT026CB OVC100 12/07 Q1016 NOSIG RMK SC051
URRR 010900Z 15002MPS 130V200 9999 -SHRA SCT026CB OVC100 12/07 Q1016 NOSIG RMK SC051
URRR 010830Z 15002MPS 9999 FEW026CB BKN100 12/05 Q1016 NOSIG RMK SC051
URRR 010800Z VRB01MPS 9999 FEW026CB BKN100 13/05 Q1016 NOSIG RMK SC051
URRR 010730Z VRB01MPS 9999 FEW026CB BKN100 12/06 Q1017 NOSIG RMK SC051
URRR 010700Z 11003MPS 090V160 9999 FEW026CB BKN100 10/07 Q1016 NOSIG RMK SC051
URRR 010630Z 10003MPS 9999 FEW026CB BKN100 10/07 Q1016 NOSIG RMK SC051
URRR 010600Z 10002MPS 9999 FEW023 BKN100 10/07 Q1016 NOSIG RMK SC051

VQ-BMP on soft ground:







Stanislav

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 12.09.2014 в 20:57
Сообщений: 6969
Блог: Блог пользователя
Регистрация: 12.11.2011

  (0)  
Добавлено: 02.12.2012 18:42
Автор: Доктор Зло

- я нашенским ухарям, планирующим нас по 2=двое на >> 10+л.\час. перелёты
давным-давно далдоню = а нах... летая по Европе иметь экипаж из 2-х пилотов ?...

Не извольте подумать о навязчивости или ещё о чем.
Не могли бы вы сказать к кому вы так долдонитесь,а я узнаю так ли это.
Спасибо.


завтра удалю как спам


Гарнаев Александр Юрьевич

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 10.07.2015 в 21:52
Сообщений: 2722
Регистрация: 04.10.2011

livejournal
  (0)  
Добавлено: 03.12.2012 15:24
Автор: Stanislav
Incident: Yakutia B738 at Rostov on Dec 1st 2012, runway excursion on landing

Надеюсь, что там "за рулем" был не мой однополчанин Дима -
буквально в сием годе уволившийся и устроившийся в эту а/к.
P.S.: всем - горячий ПРЕВЕД из города-Героя Гон-Конга :-))


Slavantroid

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 12.12.2014 в 18:18
Сообщений: 2955
Регистрация: 03.02.2011
  (0)  
Добавлено: 03.12.2012 20:58
Автор: Stanislav
Какие документы должен получить на руки чел. Сдавший на уровень икао?

Сертификат и протокол. С ними в Росавиацию за штампом в пилотское в Особые отметки


Stanislav

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 12.09.2014 в 20:57
Сообщений: 6969
Блог: Блог пользователя
Регистрация: 12.11.2011

  (0)  
Добавлено: 03.12.2012 21:03
Автор: Slavantroid
Автор: Stanislav
Какие документы должен получить на руки чел. Сдавший на уровень икао?

Сертификат и протокол. С ними в Росавиацию за штампом в пилотское в Особые отметки


мне ток протокол дали и ещё какойто хз как его..., вопщем мож и сертификат, а в Рос. Ав. куда там???


Slavantroid

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 12.12.2014 в 18:18
Сообщений: 2955
Регистрация: 03.02.2011
  (0)  
Добавлено: 03.12.2012 21:14
Автор: Stanislav
Автор: Slavantroid
Автор: Stanislav
Какие документы должен получить на руки чел. Сдавший на уровень икао?

Сертификат и протокол. С ними в Росавиацию за штампом в пилотское в Особые отметки


мне ток протокол дали и ещё какойто хз как его..., вопщем мож и сертификат, а в Рос. Ав. куда там???

Все к Сенчилову ходи, я ж уже писал как-то


Stanislav

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 12.09.2014 в 20:57
Сообщений: 6969
Блог: Блог пользователя
Регистрация: 12.11.2011

  (0)  
Добавлено: 03.12.2012 21:34
спасибо!!!


Гарнаев Александр Юрьевич

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 10.07.2015 в 21:52
Сообщений: 2722
Регистрация: 04.10.2011

livejournal
  (0)  
Добавлено: 04.12.2012 02:19 Изменено: 04.12.2012 02:20
... там, на Ленинградке-37 начальники постоянно меняются,
но бессменный инспектор СЕНЧИЛОВ Иван Семеныч ;-))
= мужик отличный ... тел. (499) 231-5991


Stanislav

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 12.09.2014 в 20:57
Сообщений: 6969
Блог: Блог пользователя
Регистрация: 12.11.2011

  (0)  
Добавлено: 06.12.2012 20:36
The Aviation Herald under legal threat
By Simon Hradecky, created Thursday, Dec 6th 2012 12:01Z, last updated Thursday, Dec 6th 2012 14:55Z

The Aviation Herald has just received notice of immediate legal activity if a number of comments posted by our readers are not immediately removed from a coverage we released in the last few days.

The airline's attorney states: "We have identified a number of comments posted under this article on your website which are defamatory and, as a result of their continued presence thereupon, (the airline's name) outstanding ... safety record has been damaged in the eyes of right-thinking members of society" and continues later "These comments (and others such as these) are deeply damaging to (the airline's name) good name and reputation for safety and may have damaging consequences for bookings. As you will be aware, you are responsible for the content on your website and are liable as a publisher for defamatory statements which you fail to remove after being put on notice. Therefore we hereby notify you that any failure to immediately remove these comments (and others such as these) will result in the immediate issue of legal proceedings for defamation against you ..."

We have forwarded the letter and details concerning the demand by this airline to our legal advisor for advice and further proceedings.

Update: Our legal advisor recommended to temporarily remove those comments until they had sufficient time to completely and carefully assess the whole scenario. We have complied with that recommendation.

Update 2: The airline's legal advisor has threatened further legal proceedings regarding this very article stating their message was marked "strictly confidential and private" and further complaining I quoted their text only in part.

About half a year ago I was still able to say that after 4 years of operation and around 12,000 stories posted The Aviation Herald had not been threatened with legal action despite some interventions that came close to legal threats. It is now the user comments that produce the first direct legal threat against The Aviation Herald ever.

We hold the opinion, that taking such legal action does absolutely no good to the airline involved and actually severly destroys their reputation.

Rest assured to our readers however: we shall continue to side with aviation safety and report aviation safety matters objectively and remain objectively even in case of this particular airline.


Stanislav

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 12.09.2014 в 20:57
Сообщений: 6969
Блог: Блог пользователя
Регистрация: 12.11.2011

  (0)  
Добавлено: 06.12.2012 23:18
Incident: Yakutia B737 near Moscow on Dec 5th 2012, two hydraulic systems in problems
By Simon Hradecky, created Thursday, Dec 6th 2012 17:47Z, last updated Thursday, Dec 6th 2012 17:47Z

A Yakutia Airlines Boeing 737-700, registration VQ-BLT performing flight R3-784 from Neriyungri to Moscow Vnukovo (Russia) with 76 passengers and 6 crew, was enroute at FL360 about 2:15 hours into the flight when the crew received indication of low pressure on the engine driven hydraulic pump of hydraulic system A, the relevant checklists were actioned and the pump switched off. About 3:30 hours into the flight, still at FL360, the crew received indication of low pressure on the engine driven pump of hydraulic system B. The relevant checklist was actioned resulting in that pump being turned off too. The crew descended the aircraft to FL280 in order to control the hydraulic fluid temperatures, both systems continued to operate on the electrical pumps without obvious hydraulic leaks, so that the crew continued the flight to Vnukovo Airport. Upon approach to the aircraft and lowering the gear the crew received low hydraulic pressure indication on system A on all electrical and mechanical pumps and was unable to extend the gear. The crew went around, performed an alternate gear extension and landed safely at Vnukovo Airport about 20 minutes after aborting the first approach and 7:03 hours after departure from Neriyungri.

Rosaviatsia reported the aircraft had accumulated 29,630 hours in 21,496 flight cycles and had undergone its last daily inspection on Dec 3rd before departure from Vnukovo Airport. A post flight inspection revealed no trace of hydraulic leaks.


Гарнаев Александр Юрьевич

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 10.07.2015 в 21:52
Сообщений: 2722
Регистрация: 04.10.2011

livejournal
  (0)  
Добавлено: 10.12.2012 22:41 Изменено: 10.12.2012 22:41
Пассажир-пилот помог экипажу произвести посадку
Следовавший в качестве пассажира пилот пришел на помощь экипажу самолета Boeing 747-400 авиакомпании Lufthansa произвести посадку после того, как второй пилот почувствовал себя плохо в полете над Атлантическим океаном.
Когда капитан сделал объявление о намерении произвести вынужденную посадку, пассажир спросил о причине, а затем предложил свою помощь, сообщив о том, что является профессиональным пилотом. Воздушное судно благополучно приземлилось в аэропорту Дублин (Ирландия).
Представитель авиакомпании Lufthansa сообщила, что гражданин Германии, оказавший помощь, является пилотом, допущенным к полетам на самолете Boeing 747. «В сложившихся обстоятельствах решение капитана продолжить полет было логичным и профессиональным. Кроме того, в случае необходимости кабинный экипаж полностью подготовлен и может быть вызван на помощь пилоту для зачитывания карт контрольных проверок. Для этого разработаны соответствующие процедуры».
http://aviasafety.ru/news/2826


Дима

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 03.11.2017 в 13:23
Сообщений: 25023
Регистрация: 15.01.2012
  (0)  
Добавлено: 11.12.2012 05:24
Автор: Гарнаев Александр Юрьевич
Пассажир-пилот помог экипажу произвести посадку
Следовавший в качестве пассажира пилот пришел на помощь экипажу самолета Boeing 747-400 авиакомпании Lufthansa произвести посадку после того, как второй пилот почувствовал себя плохо в полете над Атлантическим океаном.
Когда капитан сделал объявление о намерении произвести вынужденную посадку, пассажир спросил о причине, а затем предложил свою помощь, сообщив о том, что является профессиональным пилотом. Воздушное судно благополучно приземлилось в аэропорту Дублин (Ирландия).
Представитель авиакомпании Lufthansa сообщила, что гражданин Германии, оказавший помощь, является пилотом, допущенным к полетам на самолете Boeing 747. «В сложившихся обстоятельствах решение капитана продолжить полет было логичным и профессиональным. Кроме того, в случае необходимости кабинный экипаж полностью подготовлен и может быть вызван на помощь пилоту для зачитывания карт контрольных проверок. Для этого разработаны соответствующие процедуры».
http://aviasafety.ru/news/2826

Почему бы и нет!!!


Lady N

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 21.07.2014 в 06:11
Сообщений: 3340
Регистрация: 23.11.2012

  (0)  
Добавлено: 11.12.2012 16:33
Стасик, каков результат сдачи экзамена?


Stanislav

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 12.09.2014 в 20:57
Сообщений: 6969
Блог: Блог пользователя
Регистрация: 12.11.2011

  (0)  
Добавлено: 11.12.2012 17:42
хорошо


Stanislav

Сейчас: офлайн
Был(а) на сайте: 12.09.2014 в 20:57
Сообщений: 6969
Блог: Блог пользователя
Регистрация: 12.11.2011

  (0)  
Добавлено: 13.12.2012 18:07
Incident: Qantas A388 at Los Angeles on Dec 9th 2012, rejected takeoff
By Simon Hradecky, created Thursday, Dec 13th 2012 11:59Z, last updated Thursday, Dec 13th 2012 11:59Z

A Qantas Airbus A380-800, registration VH-OQD performing flight QF-12 from Los Angeles,CA (USA) to Sydney,NS (Australia), was accelerating for takeoff from Los Angeles' runway 24L when the crew rejected takeoff at low speed (about 30 knots), slowed safely and returned to the gate.

A passenger reported the crew announced they had received a hydraulic indication which was later identified false.

The aircraft departed about 3 hours later and reached Sydney with a delay of 2.5 hours.

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 89 10 11 12 13 14 15 16 17

Пользователи

Сейчас на форуме 45 посетителей: зарегистрированных 4, гостей 41

Бишкекец Игорь   Котэ Воин  
Пилот Ан-2   Air  

Недавно были

Wójtowicz Krzystof 11 минут назад max9283 max9283 17 минут назад
Журавлев Василий 21 минуту назад Урфин Джюсс 23 минуты назад
Шило (Про100й) 24 минуты назад Николаев Владимир Павлович1 час назад
39264 ртс 3 часа назад Rus 3 часа назад
Сообщить об ошибке
Поддержка сайта - Яркие решения